Forstå mer om kroppsspråk, følelser, misforståelser, krangling, reparasjon og signaler – til nytte og glede i egen hverdag. Forstå kommunikasjon er lydboken som vil gjøre deg bedre til å kommunisere med andre, med menneskene du er glad i (til og med dem du ikke er så begeistret for), og med deg selv. Hver dag kommuniserer vi i ett kjør. Vi gir beskjeder, stiller spørsmål, reagerer og signaliserer hvordan vi har det. Noe ropes ut i sinne, annet gråtes ut med tårer. Vi ytrer våre meninger, viser vår kjærlighet, chatter, melder, ringer og skriver. Vi applauderer når vi er begeistret, slår i bordet når vi er sinte, og stirrer i bakken når det er noe vi vil unngå. Men vet du egentlig hva du kommuniserer og hvordan det tas imot av andre? Og forstår du hva andre prøver å formidle til deg? Misforståelser er roten til mange mentale vondter, men jo mer du vet og forstår om kommunikasjon, jo bedre blir du på å uttrykke deg selv og ta imot andre på en tydelig og god måte.
Forfatter Kjersti Kvam har møtt noen av Norges fremste psykologer, og sammen har de laget Minipsykologi – en serie med små, letthørte bøker om store temaer. Et slags forfriskende, upretensiøst dykk ned i psykologiens verden, med gjenkjennelige og ekte historier, konkrete spørsmål som de fleste lurer på, og ikke minst kloke, bruksvennlige svar. Forstå kommunikasjon er første lydbok i serien, og psykologen er Catrin Sagen.
Til toppen