Forstå kommunikasjon – det viktigste du trenger å vite er boken som vil gjøre oss bedre til å kommunisere med hverandre, med menneskene vi er glade i (til og med dem vi kanskje ikke er så begeistret for), og med oss selv.
Hver dag kommuniserer vi i ett kjør. Vi gir beskjeder, stiller spørsmål, reagerer og signaliserer hvordan vi har det. Noe ropes ut i sinne, annet gråtes ut med tårer. Vi ytrer våre meninger, viser vår kjærlighet, chatter, melder, ringer og skriver. Vi applauderer når vi er begeistret, vi slår i bordet når vi er sinte, og vi stirrer i bakken når det er noe vi vil unngå.
Men vet vi egentlig hva vi kommuniserer og hvordan det tas imot av andre? Og forstår vi hva andre prøver å formidle til oss? Misforståelser er roten til mange mentale vondter, men jo mer vi vet og forstår om kommunikasjon, jo bedre blir vi på å uttrykke oss selv og ta imot andre på en tydelig og god måte.
Forstå kommunikasjon er den første boken i Minipsykologi-serien, som handler om den viktige hverdagspsykologien vi lever med. I Forstå kommunikasjon stiller forfatteren spørsmålene vi alle lurer på, og psykolog Catrin Sagen, en av de tydeligste psykolog- og parterapeutstemmene i norske medier, øser av sin kloke, menneskelige kunnskap om temaene.
Det handler om krangling, gode samtaler, misforståelser, kroppsspråk, selvsnakk, følelser, reparasjon, tolkning og signaler. Og det handler om kjærlighetens språk – den kanskje vanskeligste og viktigste kommunikasjonen vi bedriver.
Vi får gjenkjennelige historier, enkle forklaringer, hverdagspsykologi og tips til hva som kan hjelpe, skrevet på en folkelig måte og i et varmt og muntlig språk.
Lær deg å forstå mer av denne svingete veien kalt kommunikasjon, og la det bli din superkraft!
Til toppen