Halvparten av norske arbeidstakere har medarbeidsamtaler med sin overordnede. I de aller fleste tilfeller kan denne samtalen brukes på en bedre og langt mer effektiv måte enn i dag, både for arbeidstaker og den enkelte bedrift. Denne boka viser deg hvordan.
I denne praktiske boka om medarbeidersamtaler, viser forfatteren hvordan medarbeidersamtalen kan brukes som et virkemiddel for å øke motivasjonen, arbeide mer målrettet, og høyne medarbeidernes kompetanse og tilfredshet.
Forfatteren kommer med konkrete råd til gjennomføring og drøfter temaer som:
Innholdet i medarbeidersamtalen
Medarbeidersamtalen som virkemiddel for å definere arbeidsmål og evaluere om resultatene er nådd
Tilbakemeldinger til ansatte som basis for trivsel og motivasjon
Konstruktive spørsmål og lytting i medarbeidersamtalen
Forfatteren legger vekt på viktigheten av forberedelser i forkant og oppfølging i etterkant av samtalen. Hun går også inn på vanlige feil og gir praktiske råd om hvordan medarbeidersamtalen kan brukes på en bedre og mer effektiv måte, både for arbeidstaker og den enkelte bedrift. Stoffet er illustrert med eksempler fra norske bedrifter.
Boka er et viktig hjelpemiddel for alle ledere og mellomledere med personalansvar, men vil også være nyttig for den enkelte arbeidstaker og tillitsvalgte.