Inkludering i praksis
Inkluderende skolemiljø / Mirjam Harkestad Olsen , Silje Ims Lied og Marianne Sandvik Tveitnes
Forfatter: | Jorun Buli-Holmberg og Mirjam Harkestad Olsen |
Innbinding: | Heftet |
Utgivelsesår: | 2020 |
Antall sider: | 152 |
Forlag: | Cappelen Damm Akademisk |
Språk: | Bokmål |
Originaltittel: | Læringsledelse |
Serie: | Inkluderende skolemiljø |
ISBN/EAN: | 9788202620745 |
Fag: | Pedagogikk, Pedagogikk og elevkunnskap, Spesialpedagogikk, Utdanningsledelse |
Nivå: | Akademisk |
Ledelse av læring er helt sentralt for å oppnå et godt og inkluderende skolemiljø. Dette er et ansvar lærere erkjenner, men ikke alltid opplever at de fullt ut kan ivareta. Læringsledelse er det sentrale begrepet denne boken kretser rundt, hvor ulike former for slik ledelse blir definert og diskutert av forfatterne.
I boken drøftes fem ulike perspektiver ved læringsledelse gjennom følgende spørsmål:
Inkluderende skolemiljø / Mirjam Harkestad Olsen , Silje Ims Lied og Marianne Sandvik Tveitnes
Inkluderende skolemiljø / Mirjam Harkestad Olsen og Jorun Buli-Holmberg