Virkeligheten er fragmentert og uendelig. Hvordan sette sammen biter av denne virkeligheten til historier som trenger gjennom i dagens strøm av informasjon, og hvordan skal vi unngå at norske fortellinger drukner i flommen? Denne boka tilbyr hjelp slik at du kan nå gjennom med ditt budskap. Den presenterer et sjutrinns spørsmålsdrevet faktoriseringsverktøy som kan hjelpe deg med å utvikle, produsere og analysere historier for mobiltelefon, nettbrett, stor skjerm og hodetelefoner.
Historiefortelling på digitale plattformer tar blant annet for seg spørsmålene:
Hva skiller fortellingen fra andre formidlingsmåter?
Hvorfor har fortellinger en slik forførende kraft, og hvilket ansvar legger dette på dagens historiefortellere?
Hvordan skal du drive innsikts- og utviklingsarbeid slik at du når målgruppen din?
Hvordan konstruere gode fortellinger?
Hvordan tilpasse fortellinger til ulike plattformer og sjangre, TV-dokumentarer, dokusåper, fortellinger på sosiale medier, nettartikler og podkaster?
Historiefortelling på digitale plattformer er aktuell for journalist-, TV- og mediestudenter og alle som lever av, eller er interessert i å fortelle historier som virker.