Entreprenørskap og ledelse i media (Heftet)

Forfatter:

og

Forfatter: og
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2015
Antall sider: 384
Forlag: Cappelen Damm Akademisk
Språk: Bokmål
ISBN/EAN: 9788202447823
Fag: Innovasjon, Mediefag, Organisasjon og ledelse
Nivå: Akademisk
Omtale Entreprenørskap og ledelse i media

Dette er en aktuell og viktig bok for unge som vil inn i en mediebransje i rivende utvikling. Nye medier krever ny tenkning rundt utdanningene innen mediefag. Tradisjonelt har det handlet om journalistikk og kommunikasjon. Nå viser erfaringene at hverdagene handler vel så mye om forretningsutvikling, innovasjon og kontinuerlige omstillinger.

For mange som vil inn i denne bransjen, vil det blant annet bety gründervirksomhet. Og det er her boka er et viktig bidrag. Den byr på forskning om og eksempler på hvor utviklingen tar oss hen; om endret mediebruk, om trender i ledelse av virksomheter relatert til nye og gamle medier, og den handler om entreprenørskap.

Entreprenørskap og ledelse i media er skrevet ut fra norske forhold, og er innrettet både mot dem som jobber i mediebransjen og mot akademikere og studenter innen dette feltet.

Til toppen