Mange lærere strever med at elevene knytter IKT til utenomfaglige aktiviteter i timene. Hvordan bruke digitale verktøy og sosiale medier pedagogisk i skolen, slik at det knyttes til både kompetansemål, fag og vurdering? Intensjonen med heftet er at det skal være til hjelp for læreren i møte med dagens digitale utfordringer i klasserommet. Det inneholder en rekke praktiske oppgaver, tips og ideér til hvordan læreren kan utnytte og øke sin faglige IKT-bruk og digitale kompetanse: · Digital kompetanse i praksis. · Hva er faglig og rituell IKT-bruk? · Bruk av digitale verktøy på fagenes premisser. · Hvordan kan læreren utvikle digital kompetanse? · Hvordan planlegge og gjennomføre undervisningen med aktiv bruk av IKT? · Hvordan velge gode digitale læringsressurser? · God klasseledelse i digitale læringsmiljø. Målform: nynorsk Målgruppe: Lærere i alle fag. Også nyttig for rektor og ledere.