Bruk av kartleggingsresultater i skolen (Heftet)

fra data om skolen til pedagogisk praksis

Serie: Dette vet vi om 

Forfatter:

Forfatter:
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2016
Antall sider: 87
Forlag: Gyldendal akademisk
Språk: Bokmål
Originaltittel: Datainformeret forbedringsarbejde i skolen
Serie: Dette vet vi om
ISBN/EAN: 9788205492554
Omtale Bruk av kartleggingsresultater i skolen
Alle skoler har i dag tilgang til data om hvordan elevene har det i skolen og hvilket læringsutbytte de har, både på nasjonalt og lokalt nivå og basert på egne tester og kartlegginger i den enkelte klasse. Dataene har imidlertid ingen verdi i seg selv. Først når de blir analysert i en lokal kontekst, skapes det grunnlag for å forbedre den eksisterende praksis. For å oppnå et så effektiv utbytte av dataene som mulig, må de drøftes og anvendes i fellesskap, for eksempel i profesjonelle læringsfellesskap og mellom skoleledelsen og lærere. Dette heftet gir eksempler på hvordan lærere og skoleledere kan analysere og aktivt implementere data i skolens undervisningspraksis til forbedring av den pedagogiske praksis og elevenes læringsutbytte. Dette er konkretisert i eksempler på skole-, klasse og elevnivå. Heftet er en del av Dette vet vi om : samlepakke 2

Til toppen

Andre utgaver

Flere bøker av Thomas Nordahl:

Bøker i serien