Vi tilbringer mye av livet på jobb, men dessverre er det svært mange som ikke føler at de utretter noe meningsfullt. I boken Å skape mening på jobb, prøver Nicholas Ind å finne ut hvorfor vi kjeder oss og blir frustrerte på jobb. Han gir oss råd om hvordan vi kan handle og tenke for å øke vår følelse av tilfredsstillelse med arbeidet. Ind henter inspirasjon fra både filosofi og arbeidslivet, og bruker eksempler fra kunst og litteraturen. Han viser hvordan man kan skape mening på jobb ved å engasjere seg mer i arbeidsoppgavene, utfordre seg selv mer, være åpen for nye ideer fra andre og være mer aktiv i å utvikle den organisasjonen man jobber i.
Gjennom intervjuer med kunstnere, akademikere, regissører, entreprenører og ledere viser Ind hvordan vi kan realisere mer av vårt potensiale og samtidig bidra til å heve nivået på arbeidet i organisasjonen. Uansett om du er leder, medarbeider eller en student som står klar til å ta fatt på arbeidslivet, kan denne boken gi deg mange gode ideer du kan bruke i arbeidet.
Å skape mening på jobb er den norske oversettelsen av Inds Meaning at Work, utgitt av Cappelen Damm Akademisk i november 2010. Å skape mening på jobb er tilgjengelig kun som e-bok.
Nicholas Ind er forfatter, konsulent og førsteamanuensis ved Markedshøyskolen. Han har tidligere ledet Iconmedialabs konsulentavdeling i Sverige og drevet eget selskap i England. Ind har også skrevet The Corporate Image, Living the Brand og biografien til Terence Conran. Han har en doktorgrad i filosofi fra The European Graduate School i Sveits.